Meny

Till dig som fastighetsägare

Ert avtal flyttas från Canal Digital till Ownit vilket betyder att Ownit blir ny leverantör av tv via bredbandet.
Bakgrunden till bytet är att Canal Digital's nuvarande tv-plattform har blivit gammal och saknar flera efterfrågade funktioner. För att framtidssäkra tv-tjänsten blir därför Ownit din nya leverantör av tv.
Fram till dess att bytet sker kommer leverans av era tjänster att ske precis som i dag vilket även gäller faktureringen.


Ownit är en av Telenors leverantörer av fast bredband, tv och bredbandstelefoni, och har Sveriges nöjdaste bredbandskunder enligt Svenskt kvalitetsindex (SKI) två år på rad!

Frågor och svar

Vad innebär bytet för berörda kunder?

Ny tjänstleverantör

Bytet innebär att de boende kommer få tillgång till Ownit-TV
Efter bytet kan vi bland annat erbjuda:
- Möjlighet till att pausa live-tv och smarta sökfunktioner.
- Möjlighet att köpa till inspelningsbar box.
- Stort urval i Filmbutiken.
- Större utbud med efterfrågade kanaler och premiumpaket från Viasat.
- Prisbelönt kundservice

Fram till dess att bytet av tjänsteleverantör från Canal Digital till Ownit sker, kommer leverans och fakturering av era tjänster att ske precis som i dag.

Boxbyte
I samband med bytet kommer vissa äldre boxmodeller att bytas ut. Den nya boxen skickas hem till berörda boende drygt en vecka innan bytet sker, helt kostnadsfritt och utan att du som fastighetsägare behöver göra något. Boende som har Motorola VIP 1903 idag behåller och använder den som tidigare. Övriga boxmodeller kommer bytas ut. De boende i fastigheten kommer nu att låna de nya boxarna. Det innebär att om en box går sönder så byter vi ut den utan kostnad.


Kanalutbud

Vid bytet kommer de boendes befintliga tjänst ersättas med motsvarande tv-paket med samma namn hos Ownit: Bas, Flex eller Stor
I och med bytet tillkommer följande kanaler i Bas: TV 6, TV 8 och TV 10. Samtidigt utgår Discovery Channel och MTV. I Flex tillkommer följande kanaler: TV 6, TV 8 och TV 10. Samtidigt utgår Discovery Channel och MTV, men återfinns som valbara favoriter.

Vilken kundservice ska jag vända mig till vid fler frågor?

Fram till bytet kontaktar du som fastighetsägare Canal Digital på telefon 0770-771 111, precis som vanligt.

Efter bytet är du välkommen att kontakta Ownit fastighetsägarservice på 08 - 525 029 62 eller maila på fastighetsagarservice@ownit.se