Meny
Vi har besvarat 60 samtal senaste 60 minuterna Kötid just nu: 1 minut

Kundservice



Hur ansöker jag om e-faktura/autogiro?

Hur ansöker jag om e-faktura/autogiro?

För att skaffa autogiro eller e-faktura går du tillväga på detta vis;

  • Logga in på din internetbank
  • Välj e-faktura, autogiro eller elektronisk faktura, eller motsvarande alternativ.
  • Sök på Ownit som betalningsmottagare eller ange bankgironummer 5860-8225
  • Fyll i formuläret. Kan du ej ditt kundnummer så hittar du det på Mina Sidor samt på dina fakturor. Ditt kundnummer finns även med i ditt välkomstmail. Om ditt kundnummer innehåller ett bindestreck är det viktigt att detta är med.
  • Klicka på skicka. Klart!

Visar min faktura moms?

Tjänsterna på fakturan specificeras utan moms, "á-pris" är med andra ord exklusive moms.

Under "Att betala" kan du se vad hela beloppet inklusive moms blir. Det finns även en momsspecifikation om du är nyfiken på hur stor del av beloppet som är just moms.

Varför är min första faktura så hög?

Beroende på när i månaden du valt att starta upp ditt abonnemang så kan första fakturan se annorlunda ut.

Anledning till detta är för att du betalar dina fasta avgifter i förskott.

Låt oss säga att du valt att starta ditt abonnemang 15:e och att ditt brytdatum är den sista varje månad.
Då kommer din första faktura att se ut såhär:

  • Från 15:e (när du valt att starta ditt abonnemang) till den sista.
  • Sedan även från den första till den sista för den månad som du är i när fakturan kommer samt nästkommande månad.

På första fakturan betalar du alltså från det datum du startade abonnemanget, den månad du är inne i när fakturan kommer och för en månad i förskott

Men du kan vara lugn, detta inträffar endast vid första fakturan.

Ställ din fråga till oss här