Meny
Vi har besvarat 48 samtal senaste 60 minuterna Kötid just nu: 12 minuter

Kundservice



Hur ansöker jag om autogiro?

Det enklaste sättet att ansöka om autogiro är att göra detta genom din internetbank. Det går även bra att fylla i blanketten här nedanför och skicka den till oss. Tänk på att det kan ta upp till en månad innan ditt autogiro har blivit godkänt.

Ansökan om autogiro

Visar min faktura moms?

Tjänsterna på fakturan specificeras utan moms, "á-pris" är med andra ord exklusive moms.

Under "Att betala" kan du se vad hela beloppet inklusive moms blir. Det finns även en momsspecifikation om du är nyfiken på hur stor del av beloppet som är just moms.

Hur ansöker jag om e-faktura?

För att aktivera E-faktura följer du dessa steg (notera att stegen kan variera beroende på vilken internetbank du har):

  1. Logga in på din internetbank
  2. Välj "E-faktura" eller det alternativ som motsvarar "E-faktura"
  3. Sök efter "Ownit Broadband" eller "Ownit".
  4. Spara dina inställningar
  5. Klart!

Varför är min första faktura så hög?

Beroende på när i månaden du valt att starta upp ditt abonnemang så kan första fakturan se annorlunda ut.

Anledning till detta är för att du betalar dina fasta avgifter i förskott.

Låt oss säga att du valt att starta ditt abonnemang 15:e och att ditt brytdatum är den sista varje månad.
Då kommer din första faktura att se ut såhär:

  • Från 15:e (när du valt att starta ditt abonnemang) till den sista.
  • Sedan även från den första till den sista för den månad som du är i när fakturan kommer samt nästkommande månad.

På första fakturan betalar du alltså från det datum du startade abonnemanget, den månad du är inne i när fakturan kommer och för en månad i förskott

Men du kan vara lugn, detta inträffar endast vid första fakturan.

Ställ din fråga till oss här


Vi svarar inom 24 timmar