Meny
Vi har besvarat 20 samtal senaste 60 minuterna Kötid just nu: 59 sekunder

Kundservice



Låg bildkvalité

INNAN DU STARTAR FELSÖKNINGEN

Börja med att kontrollera så att du inte är berörd av någon driftstörning. Detta gör du under fliken Driftstatus.


Felsökningen

Är bildkvalitén densamma på samtliga eller somliga TV-kanaler? Är det ett allmänt fel så följer du nedanstående råd, annars kan det röra sig om en driftstörning.

  1. Starta om både din router och TV-box genom att ta ur strömkablarna och vänta i 10 sekunder innan du kopplar in de igen.
  2. Upplever du frysningar och låg bildkvalité bör du kontrollera så att du inte har TV-boxen ansluten via en HomePlug eller WiFi-extender. Detta kan nämligen försämra bildkvalitén markant. Testa i så fall att koppla in TV-boxen direkt i routern istället.
  3. Koppla in en annan nätverkskabel mellan TV-boxen och routern. Observera att kabeln ska anslutas till en av portarna markerade LAN 3 eller LAN 4.

  4. Anslut TV-boxen i en annan port på routern. Glöm inte att koppla in den i rätt uttag!
  5. Upplever du flimmer och färgfel beror det i flesta fall på att bildöverföringskabeln är dålig, byt i så fall ut HDMI-kabeln.
  6. Gör inget av det ovanstående skillnad kan du även ansluta HDMI-kabeln i en annan videoutgång på din TV-apparat.
  7. Se slutligen över om det finns smuts i uttagen och kablaget vilket kan försämra kontakten. Gör i så fall rent genom att blåsa av.

Till toppen

Ställ din fråga till oss här