Meny
Vi har besvarat 20 samtal senaste 60 minuterna Kötid just nu: 1 minut

Kundservice



Kanaler saknas

INNAN DU STARTAR FELSÖKNINGEN

Börja med att kontrollera så att du inte är berörd av någon driftstörning. Detta gör du under fliken Driftstatus.


FELSÖKNINGEN

Om kanaler försvinner så kan det bero på att ditt programkort inte har tagit emot den uppdatering som den behöver. När detta sker kan man i de allra flesta fall lösa problemet på egen hand med några enkla felsökningssteg.

Innan du börjar felsökningen så ber vi dig att kontrollera att det som saknas ingår i ditt kanalpaket. Detta gör du genom att gå in på Mina Sidor under fliken TV.

  1. Börja med att starta om både din router och TV-box genom att dra ut strömkablarna, vänta 10 sekunder innan du kopplar in dem igen. Observera att det tar uppemot fem minuter innan utrustningen har startat upp igen.
  2. Kvarstår problemet tar du ut programkortet som du finner på TV-boxens undersida, har du en inspelningsbar hårddisk så sitter kortet under denna. Se över om det finns damm på kortets chip och gör i så fall rent detta genom att försiktigt putsa av. Efter att du satt in kortet igen startar du om boxen på nytt.
  3. Har du fler än en TV-box är det väldigt viktigt att du inte flyttar korten mellan dessa. Programkortet hör ihop med den box den sitter i och har man fel kort till fel box kommer tjänsten inte att fungera.
  4. Efter detta kontrollerar du att alla kablar sitter som de ska och inte har tagit skada, för att utesluta trasiga kablar är det en god ide att byta ut dessa. Uteslut även annan utrustning som felkälla genom att koppla boxen direkt till routern/tjänstefördelaren. Det är viktigt att den är kopplad i LAN 3 eller LAN 4 då det är dessa som är konfigurerade för tv-tjänsten.


Har ingen av dessa åtgärder gett resultat är du självfallet varmt välkommen att kontakta oss på Kundservice.


Flexpaketet - Dina 8 favoriter

Om du saknar dina flexkanaler, börja med att kontrollera att du valt dina åtta favoriter på Mina Sidor.


FELSÖKNINGEN
  1. Starta om både din router och TV-box genom att dra ut strömkablarna, vänta 10 sekunder innan du kopplar in dem igen. Notera att det kan ta upp till fem minuter innan dessa startat upp igen och hämtat ned alla uppdateringar.
  2. Åtgärdar detta inte problemet och övriga kanaler ligger som de ska så kontakta Kundservice på chatt, e-post eller per telefoni. Saknas även övriga kanaler så följ felsökningsguiden här ovan.

Till toppen

Ställ din fråga till oss här