Längre kötider än normalt. Läs mer

Hur kan vi stå till tjänst?

Vi har guider som täcker det mesta av det du behöver hjälp med.

Guider Kontakta oss Driftstatus

TV

TV-ström saknas

Får du ett felmeddelande att TV-ström saknas innebär det troligtvis att din TV-box saknar internetanslutning. Se först till så att du har följt vår guide för inkoppling av TV-boxen innan du påbörjar felsökningen.

  1. Fungerar dina andra tjänster bra? Kan du inte nå internet via din router så kan inte heller TV-boxen det. I så fall bör du undersöka vad detta beror på först.
  2. Starta om både routern och TV-boxen genom att dra ur strömkablarna och vänta sedan i cirka 10 sekunder innan du kopplar in dem igen. Observera att det tar uppemot två minuter innan utrustningen har startat upp helt.
  3. Se över om TV-boxen är ansluten i rätt port på routern. Den ska vara inkopplad i ett av de gula uttagen markerade LAN 3 eller LAN 4. Dessa uttag är designerade för IPTV och är det inkopplat i något annat uttag så kommer det inte att fungera.
  4. Testa med en annan nätverkskabel mellan TV-boxen och routern. Glöm inte att koppla in den i rätt uttag!
  5. Använder du en WiFi-extender eller annan utrustning utöver det som medföljer i startpaketet? Testa i så fall att ansluta TV-boxen direkt i routern.
  6. Kontrollera även om det finns smuts som kan försämra kontakten i uttagen och kablaget. Gör i så fall rent genom att blåsa av.