Meny

OWNIT VINNER SVENSKT KVALITETSINDEX FÖR TREDJE ÅRET I RAD

Vi är oerhört glada över att vi för tredje året i rad vinner SKI:s undersökning i kategorin – Sveriges nöjdaste bredbandskunder. Våra kunder är det allra viktigaste vi har och därmed känns det givetvis väldigt roligt att vi behåller förstaplatsen även detta år.

Det är ett långsiktigt arbete som ligger till grund för detta men det är inte i närheten lika stort som det arbete som vi har framför oss. Det vi med säkerhet kan säga om framtiden är att den ställer ännu större krav på våra tjänster, vår kundservice och vårt nät. Vi ser fram emot att möta denna spännande utmaning och samtidigt göra er kunder ännu nöjdare. Vinst i SKI:s mätning även detta år är en viktig milstolpe på den resa som vi har påbörjat.

OM UNDERSÖKNINGEN

Intervjuerna har genomförts via telefon under perioden augusti-september 2016 av PFM Research. Personer i åldern 18 – 79 år som är bosatta i Sverige samt företag i Sverige med minst en anställd ingår i urvalet. Urvalet är taget från PAR Konsument och PARAD. Frågeformuläret innehåller ett 40-tal frågor som generellt besvaras på en 1-10 skala där 1 betyder missnöjd/instämmer inte och 10 betyder mycket nöjd/instämmer helt. En intervju tar i genomsnitt 12 minuter.´

OM OWNIT BREDBAND

Ownit Broadband levererar bredbandsanslutningar till bostadsrättsföreningar, privatpersoner och företag. Vi ser fiber som det självklara alternativet och det bästa sättet att möjliggöra snabba och driftsäkra bredbands- och TV-tjänster. Hos Ownit står du som kund i centrum genom flexibla och enkla lösningar. Därför har vi tagit bort alla onödiga knappval samt att vi lagt ut våra kötider i realtid via ownit.se