Meny

En bostadsrättsförening En internetleverantör

Med fiber till din fastighet får ni tillgång till snabbare internet och möjlighet till TV och telefoni över bredband.

Med fiber från Ownit får du dessutom en högre kvalitet och driftsäkerhet.



Fyll i intresseanmälan direkt!


Bredband för bostadsrätter

Många tror att det här med bredband behöver vara krångligt och komplicerat. Men genom att välja Ownit har ni redan sluppit det mesta av krånglet.

Vi är experter ut i fingerspetsarna och tar hand om hela processen åt er. Från planering och projektering till installation och tjänsteleverans.



Varför ska jag välja Ownit?


Vi hjälper dig, snabbt

Ownit är en engagerad internetleverantör. Förutom att leverera snabbt bredband är vi snabba på att svara när du ringer och behöver hjälp.




Inga krångliga avtal

Vi tror på tydlighet och transparens och skriver bara avtal som är ärliga och lätta att förstå. Alla bostadsrättsföreningar är olika och därför skräddarsyr vi varje avtal för att matcha ekonomi, behov och efterfrågan i just din förening.

Vi har dig i fokus

Enligt Svenskt Kvalitetsindex har vi Sveriges nöjdaste bredbandskunder. Det är vi såklart väldigt stolta över! Det har vi lyckats uppnå genom att alltid leverera bra tjänster med bra villkor, och ge den bästa möjliga servicen till våra kunder.




Vi tar ansvar

Unna dig en modern infrastruktur och en leverantör som ser till att du och dina grannar alltid har bredband hemma. Vi tar ansvar för all utrustning, underhåll, drift och service med ett flexibelt affärsupplägg.




Välj de tjänster som passar er förening





Vår kundservice

Vi har för fjärde året i rad fått utmärkelsen "Sveriges nöjdaste bredbandskunder" av Svenskt Kvalitetsindex. Det är vi oerhört stolta över. En stor anledning till det är vår kundtjänst. Om något mot förmodan skulle krångla eller när de boende har en fråga om hur något funkar vill de ha svar direkt. Hos oss får våra kunder hjälp alla dagar i veckan, 365 dagar om året via telefon, mail eller chat.

För att våra kunder ska slippa bli runtflyttade mellan olika avdelningar när de ringer till oss kan alla vara medarbetare svara på alla frågor. Samma person kan hjälpa till med både tekniken och fakturan.

Vi vill alltid ge det lilla extra, därför har vi till och med valt att skriva ut vår kötid direkt på vår hemsida. På så sätt kan våra kunder enkelt se om de ska försöka senare, eller be om att bli uppringda.

Så säger kunderna

Bostadsrättsföreningen Kopparvinkeln i Kallhäll norr om Stockholm har varit Ownitkunder i över tio år. Att Ownit erbjöd totalentreprenad och både kunde sköta kabeldragningen i huset och leverera bredbandet var det som fällde avgörandet. När de dessutom var hjälpsamma och lätta att ha att göra med var beslutet enkelt.

- Både kontakten och handläggningen var väldigt smidig, säger Stefan Ekberg som sitter i styrelsen för BRF Kopparvinkeln och fortsätter:

- Det har varit en väldigt rak och ärlig kommunikation hela vägen, och dessutom en väldigt bra prisbild totalt sett.

Ownit rekommenderade Kopparvinkeln att planera för framtiden när de gjorde kabeldragningen. Bland annat är kabel framdraget till tvättstuga och portar för att kunna ha webbaserat bokningssystem och automatiserade lås. När nu huset ska byta från fjärrvärme till bergvärme har de nytta av Ownits förutseende kabeldragning tio år tidigare.

- Tack vare att Ownit var så förutseende så har vi ett bredbandsuttag i vår undercentral där vi nu ska koppla in kontrollanläggningen för bergvärmen.








Så funkar leveransen



Vi tar hand om hela processen åt er


När ni har ett nät

Om ni redan har ett fibernät i fastigheten blir bytet till Ownit ännu enklare än vid nyinstallation. Det börjar med att ni säger upp det befintliga avtalet.

När avtalet med Ownit är klart:

  • Skickar vi ut en tekniker som kontrollerar status på det befintliga nätet.
  • Vi byter ut hela eller delar av den befintliga utrustningen om det är ett äldre nät och ni vill ha en högre kapacitet.
  • Vi går igenom processen tillsammans med er och planerar för eventuella routerbyten i lägenheterna.
  • Planeringen synkas mellan installatören och leveranskoordinatorn så att allt löper på smidigt.

Hela processen från det att uppsägningstiden hos den gamla leverantören löper ut till full drift hos Ownit tar vanligtvis mellan 2-3 månader.





När vi ska bygga nytt nät

Vår leveranskoordinator hör av sig till angiven kontaktperson hos er inom 2 veckor efter att avtalet är signerat för att gå igenom avtalet och leveransen.

Leveranskoordinatorn tar hand om följande:

  • Planering av leveransen
  • Insamling av kompletterande uppgifter
  • Informationsmaterial till medlemmar/hyresgäster
  • Löpande kontakt med installatör och fiberleverantör
  • Stöd för styrelsen/hyresvärden under leverans
  • Löpande avstämningar med inblandade parter

Ni väljer själva hur mycket stöd och hjälp ni vill ha av leveranskoordinatorn under leveransen. Hela processen från avtalssignering till driftsättning tar vanligtvis mellan 3-6 månader.




Gör en intresseanmälan


Kontakta gärna någon av våra säljare nedan