Längre kötider än normalt. Läs mer

Hur kan vi stå till tjänst?

Vi har guider som täcker det mesta av det du behöver hjälp med.

Guider Kontakta oss Driftstatus
1
17 mars, 11:04

Längre kötider än normalt: Pågående

COVID-19 innebär att många fler jobbar hemifrån och använder bredbandet mer intensivt på dagar och kvällar. Vi har god kapacitet i nätet för att klara detta, men det innebär ändå att vi ser att många kunder har frågor och behöver hjälp.

Samtidigt anpassar vi Ownits verksamhet efter Folkhälsomyndighetens riktlinjer och fler av Ownits egna medarbetare behöver jobba på distans. Det innebär sammantaget att vi just nu har längre kötider än normalt. Vi jobbar hårt med att tackla det ökade trycket, detta genom att bland annat utöka vår kapacitet i supporten. Om du har ett ärende som kan vänta så ber vi dig återkomma senare när trycket minskat.

Tack för visat tålamod.

2
09 nov., 17:40

E-post spam: Pågående

Det cirkulerar för närvarande mail till våra kunder med falska påståenden om att maxkapacitet för e-postkontot nåtts, samt falska instruktioner för utökning av kapaciteten på e-postkontot.

Dessa mail är inget vi skickat ut och är att betrakta som spam.

Vi råder er starkt att inte klicka på några länkar i mailet.

3
03 dec., 00:00 - 03 dec., 06:00

Planerat underhåll, Bromma, Spånga och Vällingby: Planerad

På grund av ett planerat arbete kan ni uppleva störningar eller avbrott på era tjänster.

4
25 nov., 18:06

Telia Stadsnät Problem: Pågående

Ett antal kunder störs av bandbredds problem vid Telias stadsnät via överlämningspunkten mellan dom och oss.

Planerat på att lösas så fort det går.