Meny
Vi har besvarat 43 samtal senaste 60 minuterna Kötid just nu: 86 sekunder

Kundservice



Mitt bredband fungerar inte. Vad gör jag?

Är du ännu inte kund hos oss måste du först registrera dig för att kunna starta upp dina tjänster. Du registrerar dig här!

Är du kund redan idag och har problem med ditt bredband så finns det en del saker du bör kontrollera innan du eventuellt kontaktar kundservice. Efter att du kontrollerat så att alla kablar sitter korrekt bör du starta om dina enheter. En enkel omstart löser väldigt många bredbandsrelaterade problem. Tänk på att starta om samtliga enheter du upplever problem med (Router, dator, surfplatta, mobiltelefon).

Om du kontrollerat koppling och startat om enheter men trots det upplever problem så kan du koppla bort eventuell router för att koppla datorn direkt. På detta vis kan du kontrollera om det skulle vara din router som orsakar problemen.

Ownit har IP-leases på sina IP-adresser. Normalt sett ligger leasetiden på 2 timmar vilket betyder att du kan behöva vänta upp till 2 timmar efter att du kopplat in din nya enhet.

Har du gått igenom stegen ovan men fortfarande upplever problem bör du kontakta vår kundservice på 08-525 073 00.

Varför är min första faktura så hög?

Beroende på när i månaden du valt att starta upp ditt abonnemang så kan första fakturan se annorlunda ut.

Anledning till detta är för att du betalar dina fasta avgifter i förskott.

Låt oss säga att du valt att starta ditt abonnemang 15:e och att ditt brytdatum är 3:e varje månad.
Då kommer din första faktura att se ut såhär:

  • Från 15:e (när du valt att starta ditt abonnemang) till den 3:e
  • Sedan även från den 3:e till den 2:a för den månad som du är i när fakturan kommer samt nästkommande månad.

På första fakturan betalar du alltså från det datum du startade abonnemanget, den månad du är inne i när fakturan kommer och för en månad i förskott

Men du kan vara lugn, detta inträffar endast vid första fakturan.

Hur ansöker jag om autogiro?

Det enklaste sättet att ansöka om autogiro är att göra detta genom din internetbank. Det går även bra att fylla i blanketten här nedanför och skicka den till oss. Tänk på att det kan ta upp till en månad innan ditt autogiro har blivit godkänt.

Ansökan om autogiro

Ställ din fråga till oss här


Vi svarar inom 24 timmar