Ownit + Billogram = Sant!

Ownit väljer Billogram som sin betallösning. Fakturering är en av de viktigaste delarna för att erbjuda en bra upplevelse. Därför ingår vi nu i ett samarbete med Billogram vilket är en mer modern, tillgänglig och användarvänlig betallösning.

första-faktura-billogram-infobannerskiss_v2.3.jpg

Det nya utseendet.

I samband med övergången kommer faktureringen utöver att bli enklare även att se lite annorlunda ut. Du som kund kommer att stöta på Billogram oavsett ditt fakturaalternativ.

Det nya utseendet.

Viktiga datum.

Vi vill göra den här övergången så smidig som möjligt för dig. Den här sidan innehåller all information du behöver för att känna dig trygg med vad som händer och när.

  • I början av april 2020 får du din sista faktura från vår nuvarande fakturapartner Intrum Justitia
  • I början av maj 2020 skickas den första fakturan från Billogram med sista inbetalningsdatum 2020-05-31
  • Vad behöver jag göra?

    Du behöver inte göra något annat än att vara beredd på att fakturan ser lite annorlunda ut. Följande gäller för respektive faktureringsalternativ. Spana gärna in våra faktura-guider för mer utförlig information.

    Brevfaktura: Har du idag pappersfaktura kommer du fortsatt få fakturor via brev. Om du vill bli av med faktureringsavgiften och göra ett slag för miljön kan du enkelt ändra till e-postfaktura via Mina Sidor.

    Autogiro/e-faktura: Det medgivande för autogiro- och/eller e-faktura du har registrerat hos oss kommer att flyttas över till Billogram utan konstigheter och fortlöpa som vanligt.

    Kivra: Tyvärr kommer vi inte kunna fortsätta skicka fakturor via Kivra. Därför kommer fakturorna att börja levereras via vanlig post i brevlådan Vi rekommenderar av den anledningen att även du väljer e-postfaktura via Mina Sidor. Då slipper du både faktureringsavgiften och slår ett slag för miljön!

    E-postfaktura: Faktureringsavgiften kommer i samband med övergången gå från 19kr till 0kr. Håll ögonen på mailen där du kommer få ett mail från system@billogram.com med ämnesraden "Din faktura (#fakturanummer)".

    Varför byta fakturapartner?

    Den nya lösningen kommer vara mycket mer digital och således mer miljövänlig, med samma interaktiva funktionalitet som en hemsida. Vi tror på att framtiden är digital, vilket även innebär att gå bort från att skicka fakturor på posten. Däremot kommer fakturering via post fortsatt finnas tillgängligt. Den digitala lösningen är däremot helt kostnadsfri och du kan välja mellan e-postfakturering, autogiro och e-faktura.

    • Ingen avgift för e-postfakturering (tidigare 19kr)
    • En mer digitaliserad lösning med högre stöd för enklare betalningar
    • Slå ett slag för miljön genom att undvika pappersfakturor

    Kontaktvägar och guider.

    Eftersom det lätt kan kännas lite läskigt att göra ändringar, inte minst med något så känsligt som fakturering, vill vi att du ska känna dig trygg hela vägen. Om det finns något vi kan förtydliga eller hjälpa till med kan du spana in våra guider, eller ta direkt kontakt med vår support om du inte hittar svar på dina frågor.