Sporadiska problem i Malmö. Läs mer

Hur kan vi stå till tjänst?

Vi har guider som täcker det mesta av det du behöver hjälp med.

Guider Kontakta oss Driftstatus

Faktura

Frågor & Svar

Hur aktiverar jag autogiro?

För att kunna aktivera autogiro måste du:

  • Ha Mobilt BankID.
  • Ha mottagit din första faktura.

Sedan behöver du endast följa dessa steg:

  1. Gå in på din digitala faktura.

  2. Klicka på "Översikt" uppe till vänster.

  3. Klicka på "Anmäl autogiro".

  4. Välj din bank i listan.

  5. Godkänn villkoren.

  6. Signera via Mobilt BankID.

  7. När du har legitimerat dig kommer sidan uppdateras och visa dina tillgängliga konton.
    Hittar du inte ditt konto kan det vara en kontotyp som inte går att använda för autogiro.

    Backa tillbaka till bankval och välj “Annan bank” - där får du manuellt ange ditt bankkontonummer.

  8. Om du har fakturor att betala kommer du nu få välja om du vill betala dessa.

  9. Klicka på "Spara konto" - Klart!

Hur ansöker jag om e-faktura?

För att skaffa e-faktura går du tillväga på detta vis:

  1. Logga in på din internetbank.

  2. Välj e-faktura, eller motsvarande alternativ.

  3. Sök på Ownit som betalningsmottagare eller ange bankgironummer 5474-4776.

  4. Välj Ownit / Billogram som mottagare i listan.

  5. Fyll i formuläret. Du hittar ditt kundnummer på Mina Sidor och ditt välkomstmail. Om ditt kundnummer innehåller ett bindestreck är det viktigt att detta är med.

  6. Klicka på spara. Klart!
billo-autogiro.png

Hur får jag min första faktura?

Din första faktura kommer per automatik per e-post om inget annat val har gjorts. Du kan däremot enkelt ändra så du får din faktura via brev genom att logga in på Mina Sidor och klicka på "Fakturering". Så fort du har tecknat din tjänst och fått ditt välkomstmail kan du även registrera autogiro eller e-faktura, detta då allt som behövs som referens är ditt kundnummer.

Tar ni ut någon faktureringsavgift?

Ja, att få brevfaktura kostar 35 kr per faktura. Detta täcker administrativa kostnader samt porto. Vi har även valt att ta ut denna som en del av vårt miljöarbete. Vill du undkomma denna avgift kan du istället välja e-postfaktura, e-faktura eller autogiro. Dessa alternativ är helt kostnadsfria.

Hur ofta kommer min faktura?

Din faktura kommer per automatik en gång i månaden. Om du föredrar att få den kvartalsvis kan du begära det genom att kontakta kundtjänst.

Jag har tappat bort eller inte fått min faktura

Du kan alltid se din faktura på Mina Sidor under fliken "Fakturering". Har du problem med postgången hem till dig ber vi dig istället att välja ett digitalt alternativt.