Our guides cover most inquiries.
I våra vanliga månadsabonnemang för privatkunder så ingår det ingen router i abonnemangsavgiften.
Det går dock bra att använda sig av en egen router så länge denna är avsedd för fiber samt ej är operatörslåst.
I många av våra BRF:er har föreningen i samband med tecknandet av avtalet valt att köpa in en router från oss.
Är du osäker vad som gäller i just din förening så kan du höra efter med din styrelse eller kontakta vår kundtjänst.
Har du en router från oss har du även fullsupport på denna, samt en garanti om två år om någonting skulle ske.
Inkopplingsguider samt mer information om våra routrar kan du finna under fliken Koppla in hårdvara.
Självklart erbjuder vi även dig som privatkund att köpa en router från oss, faktureringen för denna kommer då direkt på nästkommande faktura.
Du får då full support både på nätverk och router från oss på Ownit, 365 dagar om året, samt möjlighet att konfigurera din router direkt här på Mina Sidor.
På de allra flesta adresser så har vi Dynamisk IP, undantaget för detta är våra företagsabonnemang och de föreningar som själva har valt att fortsätta använda statisk IP.
Detta innebär att du som kund med en ny router bara behöver koppla in den för att det ska fungera, eller i sällsynta fall bara behöver ange DHCP eller Dynamisk IP som uppkopplingstyp i installationsflödet.
Har du en router som du har använt förr kan det vara så att gamla inställningar ligger och blockerar för dig, det lättaste är då att genomföra en Fabriksåterställning som rensar bort dessa.
Du som har statisk IP mottar dina IP-uppgifter vid beställning från oss, du anger då detta samt uppgifterna i installationsflödet eller gränssnittet för din router.
Vi har ingen möjlighet att erbjuda statisk IP till privatpersoner om detta inte redan finns i föreningen.