Service outage - Stockholm. Läs mer

How can we be of assistance?

Our guides cover most inquiries.

Guides Contact us Service status

Subscription

Hur kommer jag igång?

Har din bostadsrättsförening eller samfällighet ett kollektivt avtal gällande en eller flera av våra tjänster? Du behöver fortfarande beställa ditt bredband hos oss. Detta för att vi ska kunna knyta de tjänster du vill ha till din lägenhet samt enkelt kunna supportera dig om behovet skulle uppstå.

Du kan beställa via vår hemsida eller med Kundtjänst via telefon. Vi kan tyvärr inte ta emot beställningar på e-post eller chatt.

Det går även bra att beställa när du är på plats i bostaden via vår aktiveringsportal. För att komma åt aktiveringsflödet behöver du vara uppkopplad mot ditt hemnätverk, antingen via en router eller med en dator direkt i bredbandsuttaget. Efter detta ska du öppna valfri webbläsare och gå in på aktivera.ownit.se, du kommer då att mötas av sidan till höger.

Beställning kan göras upp till 90 dagar före driftsättning. Aktiveringen görs samma dag som driftsättningen.

Beställning

  1. Sök på din adress
  2. Välj den hastigheten du önskar  (Detta kan du alltid ändra vid ett senare tillfälle på Mina Sidor)
  3. Välj eventuella tilläggstjänster så som TV, telefoni, router och säkerhetspaket
  4. Skriv in dina personuppgifter i kassan
  5. Beställ - Klart!

Aktivering

  1. Var på plats i din bostad
  2. Anslut dig med en dator till uttaget, eller via en router.
  3. Surfa in på www.aktivera.ownit.se på den enhet du har anslutit
  4. Skriv in ditt personnummer
  5. Har du inte tidigare genomfört en beställning? Ingen fara - du kan genomföra beställningen här i lugn och ro.
  6. Starta aktiveringen
  7. Vänta 5 min - Klart!

Beställning av övriga tjänster

Har ni tänkt att nyttja vår tv-tjänst eller beställa hårdvara från oss så rekommenderar vi att ni beställer tjänsten i god tid, detta så att ni ska hinna få hem eventuell tjänstefördelare och HD-box.