How can we be of assistance?

Our guides cover most inquiries.

Guides Contact us Service status

Broadband

Aktivering av bredband - Kollektivt avtal

Nykundsbeställning

Har din bostadsrättsförening eller samfällighet ett kollektivavtal/gruppabonnemang gällande en eller flera av våra tjänster? Du behöver fortfarande beställa ditt bredband hos oss. Detta för att vi ska kunna knyta de tjänster du vill ha till din lägenhet samt enkelt kunna supportera dig om behovet skulle uppstå.

Du kan beställa via vår hemsida eller med Kundtjänst på chatt eller telefon. Vi kan tyvärr inte ta emot beställningar på e-post.

Det går även bra att beställa när du är på plats i bostaden via vår aktiveringsportal. För att komma åt aktiveringsflödet behöver du vara uppkopplad mot ditt hemnätverk, antingen via en router eller med en dator direkt i bredbandsuttaget. Efter detta ska du öppna valfri webbläsare och gå in på aktivera.ownit.se, du kommer då att mötas av sidan till höger.

personnummer_aktivering.png

Fyll i dina uppgifter och tryck på Fortsätt. Du kommer då att få välja den bredbandstjänst du är intresserad av, alla de hastigheter som finns tillgängliga på din adress kommer att listas här. På denna sida kommer man även att kunna se alla tilläggstjänster som finns att beställa på din adress. Oroa dig inte om du är osäker på vilka tjänster du vill ha eller är i behov av, du kan alltid beställa senare via Mina Sidor eller med Kundtjänst.

välj-hastighet.png

Efter detta får du chansen att granska och godkänna din beställning.

granska-order.png

När du godkänner denna startar aktiveringen som tar cirka 15 minuter. Efter detta kan du börja nyttja dina tjänster!

aktivering_startad.png
Beställning gjord tidigare

Har du tänkt nyttja vår tv-tjänst eller beställa hårdvara från oss så rekommenderar vi att ni beställer tjänsten i god tid, detta så att ni ska hinna få hem eventuell tjänstefördelare och HD-box.

För att börja använda din bredbandstjänst så måste du aktivera den, detta gör du i vår aktiveringsportal. Notera att du enbart kommer åt denna sida via ditt hemnätverk och du kan således inte aktivera din tjänst från en annan internetanslutning. Aktiveringsportalen når du genom att navigera till aktivera.ownit.se i valfri webbläsare. Har du redan beställt dina tjänster kommer det att se ut på detta vis;

personnummer_aktivering.png

Är ni flera i hushållet är det personen som beställde tjänsten som ska fylla i sitt personnummer. Allt som återstår sedan är att aktivera tjänsten:

aktivering_av_tjänst.png